zaterdag 15 maart 2014

Inge Palmgren

Inga Palmgren was een beeldende kunstenaar, ambachtsman, geboren in 1914 in Stockholm. Ze studeerde in Parijs, Kopenhagen en Stockholm, ze geschilderde figuratieve composities, aquarellen, krabbel, ornamenten en werkte ook op textiel. 

Deze heb ik afgewerkt in 2014, en gaat mee naar Veldhoven....


Van 1957 tot het jaar 2000 ontwierp ze deze patronen, en in 2011 heb ik ze allemaal gemaakt.
Första julbilden

Hansestad

Tre vise män
Maria med barnet

Julotta

Jesusbarnet
Himladrottningen

Staffan stalledräng

Herdarna på marken

Juldagmorgon

Ljusdrottningen

Barnet i krubban
Förvänten

Bjällerklang

Dans kring granen

Bebådelsen

Nyårsringning

Julbak
Julänglar

Julaftonskväll

Bethlehem

Advent

Julgransförsäljning

Madonnan

Maria och Josef

Ljusstöpning

Julkärve
Julkonsert

Grisar

Jul i vårt hus

Snögubbar

Helgfrid

Julfärd in fjällen

Julmarknad

Julbocken

Julnatt i skogen

Småstad

Sjuarmad ljusstake

Julgransplundering

Adventsljus

Hale bop

Åsnan

Det är en ros utsprungen




Fijne dag allemaal groetjes Joke

2 opmerkingen:

  1. Wow.....hier ging het mij om, om deze afbeeldingen nogmaals te bekijken......super mooi en als geheel zo indrukwekkend !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. joke ik ben al lang naar deze patronen op zoek is het heel brutaal als ik de patronen aan je vraag?
    groetjes marina geelhoed wat er onder staat geejhoed klopt niet

    BeantwoordenVerwijderen